Das soziale Netzwerk für Angler
Kopolya-tó

GPS:46.808813; 18.998616
Horgászegyesület:

Ez a vízterület Bács-Kiskun megyében található. További információ: https://bacshosz.hu

Jellemzés

Megközelíthetőség, útvonalleírás: 51-es és 52-es úttól 1 perc
Az egyesület 2000-ben alakult 20 fővel. Célként a város központjában lévő, de elhanyagolt, kopolya rendbetételét tűztük ki célul. Ötven, a környezetvédelmet a szívügyének tekintő ember több millió forintot adott össze, hogy elkezdődhessenek a munkálatok. A saját erőhöz kapóra jött, hogy az önkormányzat a csapadékvíz-elvezetés rendezése miatt besegített a munkába. 2001 tavaszán kezdtük el lecsapolni a szennyvizet, majd a munkagépek kitisztították a nádast, szigeteket hoztak létre a tavon belül. Ezután újra feltöltötték vízzel, és megkezdődött a terület szépítése, fákat ültettetünk, füvesítettünk, hidat építettünk, szemeteseket, padokat helyeztünk ki. Fontos megjegyezni, hogy a lecsapolás közben az őshonos csíkhal számára kisebb öblöket tartottunk fenn, és a munkák végeztével visszatelepítettük őket.A feladatok jó részét társadalmi munkában oldottuk meg, nagyon sok azóta is az egyéni felajánlás. Évente többször telepítünk halat, több millió forint értékben, főleg pontyot, amurt, csukát, kárászt. Az újonnan kialakítandó tó részben elzárt szigetet hozunk létre, hogy a madárvilág háborítatlanul élhessen.
Kellemes, szépen parkosított horgásztó, gondozott és gyakran telepített halakkal. És egy híd is található, melynek egy része náddal borított. Mi mindig fogunk, ha ott horgászunk, pedig nem vagyunk valami verseny horgászok.
Sajnos sok a törpeharcsa, de szebb pontyok is foghatók.

Szabályjegyzék

Az országos horgászrend szerint.